Zaduženje kupca na osnovu usmenog pristanka
(1 pregleda) (1) gost
Idi na dnoStranica: 1
TEMA: Zaduženje kupca na osnovu usmenog pristanka
#2019
Vladislav

Zaduženje kupca na osnovu usmenog pristanka pre 7 godina, 5 meseci  
Imam situaciju koja je baš neprijatna:

Jedna agencija za telemarketing zvala je moju kompaniju u kojoj sam suvlasnik, nudivši uslugu internet oglašavanja. Upozorili su me da se razgovor snima. Ponudili što su imali, i ja sam pristao. Poslali su profakturu, ali je nismo platili, jer je na kolegijumu taj trošak odbijen.
Sad me zovu i traže da platim uslugu, jer je navodno, rok za odbijanje bio 8 dana. Pozivaju se na Zakon o trgovini i Zakon o obligacijama i navode kako pismeni ugovor ni ne treba, dovoljno je usmeni pristanak za zaduženje.
Kako je to moguće ?

Scenario je u obliku dijaloga ovakav:
Agencija: -Kupite našu uslugu. Ovaj razgovor se snima.
Ja: -Hoću.
Agencija:-Evo vam profaktura, platite.
Ja ne plaćam profakturu, računajući da nemam nikakvu obavezu. Prolazi 3 meseca.
Agencija:-Zašto nista platili uslugu ?
Ja:-Pa odustao sam u međuvremenu.
Agencija:-Aaa, pa sad je kasno, imali ste 8 dana da otkažete. Takav je zakon.
Ja:-Pa nisam ni zadužen, niti sam dobio fakturu, niti sam išta potpisao. Zašto moram da platim.
Agencija:-Ne, ne. Vaš usmeni pristanak je snimljen, i vi niste dužni da potpišete ugovor, ali ste zaduženi. Morate da platite uslugu inače pokrećemo sudski postupak. Pravite prekršaj po Zakonu o trgovini i Zakonu o obligacijama.
Ja: ?????
 
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
#2020
Dejan

Odg: Zaduženje kupca na osnovu usmenog pristanka pre 7 godina, 5 meseci  
Ja mislim da je to jedna od aktuelnih prevarnih šema. Ovo pitanje je više za odeljenje ya prevare ako isto postoji u MUPu nego za knjigovodstvo...

Nama se u firmi upravo dešava jedna takva: Kupili smo jednu knjigu te smo posle tri meseca dobili neki "dodatak". Dodatak nismo tražili, nismo znali ni da postoji, a kamo li da treba da ga platimo X hiljada dinara. Oni se na pozive ponašaju idiotski baš kao i ti Vaši prevaranti: kažu, pošto nam niste vratili to što smo Vam poslali, onda morate da platite. Mi kažemo vratili smo, a oni: "jel imate dokaz da ste vratili? Nemate? E... onda ste zaduženi i dužni ste i platite ili idemo na sud!". Ista priča je i kod Vas.

Isto to godinama radi "*enian ekonomik", šaljući knjige, ali makar ne smaraju sa pozivima nego rade po sistemu ko plati - ko mu je kriv... Nama opisano radi "*orummedia". Jedino kako možemo da se odbranimo od oavakvih prevaranata je da nemamo nikakav kontakt sa njima jer ce ga uprotivnom pokušati naplatiti. Zakonski nemaju nikakvo pravo, ali njihov idiotski stav i njihovi pozivi su krajnje izbezumljujući nama normalnima, a na to i računaju.

Kupce pribavljaju tako što zovu redom po telefonskom imeniku ili šalju mailove sa kupljenih listi mailova... i uvek će imati kupce koje nisu imali iskustva sa takvima, na žalost.

Dejan

P.S. Znam da ne postoji mogućnost da Vas neko zaduži usmeno, kao što ne postoji mogućnost da Vam neko nešto pošalje i onda od Vas traži da platite bilo koliko, a bilo bi lepo kada bi neko ko je i formalno pravno potkovan to potvrdio...
 
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
#2024
Re:Zaduženje kupca na osnovu usmenog pristanka pre 7 godina, 5 meseci Karma: 1
Dobar dan, Vladislave,

Po svoj prilici, kako ste opisali ceo slučaj, zaključili ste takozvani "ugovor na daljinu" o prodaji usluga, pa ste samim tim i obavezni da taj ugovor poštujete.

Međutim, pored prostačkog, agresivnog i neukog ponašanja osoblja, koje radi u marketingu, postoji nešto što je samo naš problem.

To je nepoznavanje propisa...Kao što taj/ta iz marketinga čak i ne pominje ključni propis za ovakve stvari (ne zna, možda, ni da taj propis postoji, jer nije dobijen posao na osnovu znanja i stručnosti iz oblasti marketinga), tako se ni vi niste njime pozabavili, ali nikad nije kasno!

Pogledajte Zakon o zaštiti potrošača i proverite da li je možda bilo nekih nepravilnosti, na koje možete da se pozovete i da se "rešite bede".

Što se tiče firmi, koje je pomenuo Dejan (pozdrav i Vama, Dejane), ja nisam primetila kod njih nikakvo nepošteno, obmanjujuće ili nasrtljivo ponašanje, koje bi bilo kažnjivo u smislu odredaba Zakona o zaštiti potrošača, ali očigledno da Vi imate neprijatno iskustvo, pa bi možda i Vama bilo korisno da proučite propise o zaštiti potrošača.

Inače, ugovori na daljinu nisu prevarne radnje, ukoliko je sve urađeno kako treba, ali ako ima nekih propusta, to iskoristite kao argument i rešite svoju situaciju...(u MUP-u postoji odeljenje privrednog kriminala, koje se bavi otkrivanjem i prevarnih radnji).

Ako niste tražili dodatak, a oni su Vam ga poslali, generalno pravilo je da niste obavezni da ga platite, ali ni da ga vratite, međutim, svaka situacija ima i poneki izuzetak, ili sitna slova u ugovoru, što nam zagorčava život...Proverite...

Usput, ovih dana dobijam i ja news letters od jedne firme, ali je u pitanju računovodstvena agencija, pa se neću buniti iz kolegijalnih razloga, iako mi šalju, ustvari, ponudu, samo malo uvijenu (bez obzira što je zovu news letter), na šta nisam pristala.

Takođe, Vizija Računovodstvo d.o.o. mi, uredno, periodično, šalje ponudu za računovodstvene usluge ...Možete misliti koliko je to blesavo, ne pogledaju čak ni šta je naša registrovana pretežna delatnost. Zvala sam ih telefonom i ljubazno zamolila da mi to više ne šalju, ali i dalje dobijam njihove ponude. To je, takođe, kažnjivo po propisima o zaštiti potrošača, jer im nisam dala saglasnost da mi pošalju svoju ponudu, ali to njima, izgleda, nije bitno...

Pozdrav!
 
qui bene distinguit bene facet 011/3514-570 064/3718-169 (za konsultacije, koje naplaćujem)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
#2028
Dejan

Odg: Re:Zaduženje kupca na osnovu usmenog pristanka pre 7 godina, 5 meseci  
Ux. Ne mogu da se složim nikako sa Vama, Olgice. Ispada da je ugovor sklopljen, a da nisam upoznat sa glavnim, a ni sa svim drugim elementima ugovora. Vladislav nije imao pojma koji su svi drugi uslovi kupovine.

To mi deluje nemoguće, pa čak i kod nas. Kada neko kaže ovaj razgovor se snima, a ja na to ne pristajem, ako se ne snađem i momentalno ne kažem: ima da Vas tužim jer me snimate bez mog pristanka, ode mast u propast, jer šta god da kažem posle toga - sklopio sam ugovor na daljinu. Nakon toga, ako ne uradim nešto što ne znam kako da uradim u roku od X dana, ostajem u večnom paklu. Možda sam samo rekao da hoću da kupim nešto dok sam bio u nekom neuračunljivom stanju, kao kad me probudi zvinjava teleonfa pri popodnevnoj dremci, ali to neuračunljivo stanje ne mogu da dokažem i opet gotovo: Ima da platim 100.000.000 i tačka? Dakle, neko napravi telefonski poziv, a ja onda krećem u akciju osporavanja, žalbi, pritužbi i podnošenja podnesaka i storniranja... a baš sam lepo zadremao...

Ne verujem da je moguće da na nečiju zlonamernu podmetačinu, kao što je slanje knjiga i dopuna i sličnih stvari (ili snimanje razogovra sa trik pitanjima koja postaju ugovor na daljinu), ja moram da angažujem advokata ili da plaćam to što je taj prevarant zamislio... Ali proveriću svakako i javiću ovde šta sam našao.

Dejan


P.S. Ako, nakon što proćitaš ove reči, mrdneš svog miša, dužan si mi 100din. Da nisi, dragi čitaoče ove poruke, pročitao sve ovo to bi bio znak da ne pristaješ, ali pošto jesi pročitao, i to svojevoljno, to znači da napravio ugovor na daljinu, čim si stigao do ovde. Da si malo pre prestao sa čitanjem, ne bi bilo ništa. Isto kao kad klikneš na "I agree" pri instalaciji bilo kojeg softvera (a ne pročitaš) i ovo je važeće. Dakle, da ne dužim, ćim mrdneš miša, idi u banku i plati, nemoj da čekaš da te stigne tužba sa sve kamatama i troškovima. Ili miša zauvek ne smeš mrdati sa ove poruke, jer si pročitao sve ovo, a nisi se u roku od 8 dana pismeno žalio i osporio to da si čitanjem ove pourke pristao na to da si mi, mrdanjem miša, postao dužan ili plati. ?!?!? Ista je stvar, po meni, da li si nešto pročitao i zatim mrdnuo miša, kao i odgovor "Da" na neko pitanje želite li da kupite nešto, ili prosti prijem i otvaranje nečije pošiljke. Ako je to sve po zakonu, onda ste mi svi dužni po 100 dindži
 
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
#2031
Re:Odg: Re:Zaduženje kupca na osnovu usmenog pristanka pre 7 godina, 5 meseci Karma: 1
Dobro veče, Dejane,

Ovo PS Vam je super!!! Inteligentno i duhovito, nastavite molim Vas, da pišete na ovom našem Forumu!

Pročitajte odredbe Zakona o zaštiti potrošača, naći ćete tamo koješta, kao, na primer, da kupac može prodavcu, u roku od dve godine od kupovine, da vrati kupljenu stvar, uz obrazloženje da mu, na primer, prodavac nije rekao da u miktotalasnoj pećnici ne sme da suši kućnog ljubimca...

Što se tiče zaključivanja ugovora na daljinu, to je takođe propisano zakonom, ali postoje propisane procedure, koje trgovac mora da odradi, kako bi ugovor bio važeći!

Kako se kod nas radi, to jest, kako su poneki trgovci neuki, agresivni i posluju na ivici zakona, sigurna sam da ne poštuju sve procedure i jedva čekam da me neko (od familije, a i od klijenata), angažuje da obaram takve ugovore! Mada sam familiju upozorila na sve podvale, uključujući i propuštene pozive, na koje, ako se jave, ne mogu da prekinu vezu, pa stižu računi od par hiljada evara...

Poslali su i meni tako jednu knjigu+CD, koju nisam tražila, pa su me zvali, pretili, slali dopise, pa kad me je zvao direktor, da mi, onako autoritativno, zapreti sudom, tako sam mu slatko odbrusila, da posle razgovora sa mnom verovatno svojoj tašti svako jutro donosi kafu u krevet i svima priča kako se zezao kada ju je nazivao rospijom, jer je ona, ustvari, anđeo!!!

Agencija za privredne registre PRODAJE naše podatke reklamnim agencijama i drugim zainteresovanim marketinškim magovima! Ovo me baš oduševilo kada sam čula!

A Vas sam "prešla" Ne moram, iako sam uživala čitajući PS, da Vam platim ništa, pošto ovo pišem na lap top-u, na kome radim bez miša, "na pipanje", xe, xe, xe,

Srdačan pozdrav!
 
Poslednja izmena: 27.01.13 21:43 od Olgica.
qui bene distinguit bene facet 011/3514-570 064/3718-169 (za konsultacije, koje naplaćujem)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Idi na vrhStranica: 1
Moderatori: HelpDesk