Elektronski potpis na ličnoj karti - iskustva
(1 pregleda) (1) gost
Idi na dnoStranica: 1
TEMA: Elektronski potpis na ličnoj karti - iskustva
#2266
Elektronski potpis na ličnoj karti - iskustva pre 3 godina, 6 meseci Karma: 1
Ako imate, ili ćete, kao neke pametnije od mene koleginice i kolege, tek da ga pribavite, kvalifikovani elektronski sertifikat od MUP, uz ličnu kartu sa čipom, evo mog iskustva sa tim:

Na dokumentu, koji dobijete uz KES, na kome je vaša šifra, stoji i preporuka da, odmah po aktiviranju, promenite svoju šifru, štampanu na tom papiru.

E, pa, ko god je tako postupio, ima problem!

Već kod prvog unosa (nove) šifre, dobija poruku: Kartica je blokirana! Inače, na Portalu Poreske uprave stoji obaveštenje da karticu blokiraju TRI pogrešna unosa...

U tom slučaju, mora da radi deblokadu lične karte, što podrazumeva odlazak u MUP, podnošenje zahteva za deblokadu, koji morate doneti sa sobom, jer (u MUP Novi Beograd) to nemaju da vam daju.

!!! Deblokadu morate raditi nekada i dva puta dnevno, jer je prva neuspešna!!!

Kada odete u MUP, prvo vas izgrde, jer ne umete da unosite šifru, pa blokirate karticu i lažete da ste dobili poruku već kod prvog unosa - desilo se čoveku, koji je programer, pa svakako zna i za velika slova, koja su obavezna kod MUP-ovog sertifikata! Ja sam imala sreću da mi je uspešno odradila deblokadu, poslednju od nekoliko, Ana Čude, jedno šarmantno stvorenje, koje profesionalno radi svoj posao.

Kod onih, koji nisu pročitali dokument, nego su samo uneli dobijenu šifru, sve radi lagano, kao podmazano, ma, kao kod Halcom-ovih sertifikata na USB sa ključem.

Da li će MUP poboljšati svoj deo softvera, koji treba da pouzdano prihvata svaku promenu šifre od strane vlasnika lične karte, videćemo...

Naši klijenti se spremaju da uzmu još jedan KES, ovog puta od Halcom-a, koji sada daje i popust...

Ja razmišljam šta da radim, još uvek šokirana mučnim prelaznim periodom podnošenja elektronskih poreskih prijava,

Šta god mi vi rekli, još sam šokirana, iako sam shvatila odmah šta znači naziv "prelazni period" - to je onaj period u kome sam se debelo "prešla" i uzalud potrošila silno vreme, živce, prijatelje, podnoseći poreske prijave...dok je Poreska uprava, na mojoj grbači, uvežbavala svoj softver, a sve se to odvijalo nestručno, arogantno, ponižavajuće, blamirajuće, sa debelim kašnjenjem, uz slanje ciničnih pisama podsećanja, zahvalnosti i slično i ko zna koju bi reč svako od vas mogao da doda, kako bi što bolje opisao ovo što su radili ova dva meseca.

Sigurno ste svi juče ili jutros dobili ljubavno pismo, kojim PU "poštovanim" poreskim obveznicima unapred čestita uspešno podnošenje PRVE i ostalih poreskih prijava elektronskim putem... E, pa,...

A sve su to radili pre svega nama, računovođama, znajući da svi mi poslušno, uplašeno i istraumirano sedimo i odgovorno radimo po 10-tak sati dnevno, tako da nemamo ni vremena ni snage pa nikada nećemo izaći pred skupštinu, niti blokirati kompjuterima i registratorima prilazne saobraćajnice do Vlade, SKupštine, Ministarstva finansija, ili, naopako, Poreske uprave (tamo sede tete i čike od kojih nam se svima nama tresu gaće naših klijenata koje smo mi dobrovoljno navukli) tako da ih baš briga šta su time prouzrokovali.

A i zašto bi brinuli o nama, kada to ne rade ni "ONI", koji donose pravilnik o poreskom bilansu i poreskoj prijavi, po proteku roka za predaju finansijskog izveštaja. u koji smo morali da unesemo konačnu obavezu za plaćanje poreza na dobit... Ili "ONI", koji su nam "Uvalili", krajnje neustavno, obavezu obavljanja poslova na sprečavanju pranja novca i finansiranja terorizma, iako nemamo ni pravničkog ni policijskog a ni nekog drugog, užeg specijalističkog kriminalističkog obrazovanja...

I, da se ne ljute što ih ne pominjem, "ONI", koji su odgovornost za obračun PDV od strane dobavljača, prevalili na kupce i tako "spustili" poreskim obveznicima odgovornost i teret kontrole dobrog dela sistema poreza na dodatu vrednost...

Reći će neki od vas, kao moja Marija, da je dobro što smo sve ovo radili, jer će, kad sve proradi, biti nama mnogo lakše, ali ja ću vas podsetiti na elektronsko podnošenje PPP obrasca prethodnih godina: isto kao i sa poreskim prijavama, rok mesec dana, veliki broj prijava i još koješta, pa funkcionisalo besprekorno... znači, ima programera, koji to mogu da urade, samo ne znam gde su...

Da ne preteram, ostaje mi samo da čestitam na strpljenju, snazi i upornosti svima vama, pa i sebi, koji radimo za državu o trošku naših klijenata... Ne znam kako da komentarišem sistem naplate naših usluga, koji je kao protočni bojler - slabo se šta zadrži od profita, sve ode u 840. Svako od vas je dobrodošao da dodeli svoj nadimak ovom broju , s tim da bezobrazne reči ne objavljuje na Forumu...

Pozdrav svima!
 
Poslednja izmena: 02.03.14 12:38 od Olgica.
qui bene distinguit bene facet 011/3514-570 064/3718-169 (za konsultacije, koje naplaćujem)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
#2267
Re:Elektronski potpis na ličnoj karti - iskustva pre 3 godina, 6 meseci Karma: 4
Poštovana Olgice,

pročitah Vaša iskustva sa instalacijom sertifikata MUPa i baš htedoh da proverim, kad već imam ličnu sa čipom, kako sve to radi.
Operativni sistem na kome sam to probao je Windows8.1 pro, 64bit 'UpToDate'

Imajući iskustva od ranije, naoružao sam se vremenom i kao prvo kupio sam nov 'Gemalto' čitač kartica znajući da nemam drajvere za 64bitni sistem za stari čitač koji sam posedovao i koji ima drajvere samo za windows XP. Sistem je 'Gemalto' čitač automatski prepoznao i instalirao odgovarajuće drajvere.

Kao drugo, otvorih sajt MUP.RS i detaljno čitao i čitao..i čitao ......i skinuo sam aplikaciju 'CELIK +' koji sam našao na adresi: http://ca.mup.gov.rs/download.htmlhttp://ca.mup.gov.rs/download.html i instalirao je.
Ubacio sam ličnu kartu u čitač i startovao aplikaciju ČELIK+. Odmah su podaci sa LK bili pročitani i tako sam saznao da mi komunikacija sa čitačem i karticom radi i da je sve tehnički ok.

Kao treće instalirao sam sva tri sertifikata MUPa koje sam našao na adresi :
http://ca.mup.gov.rs/sertifikati.htmlhttp://ca.mup.gov.rs/sertifikati.html (Root, Gradjani i Gradjani2), naravno da se podrazumeva da su sve knjigovođe IT stručnjaci tako da postupak instalacije mogu objasniti ako baš insistirate

Kao četvrto promenio sam šifru bez problema na LK tako što sam instalirao neki "MiddleWareRSIDCardMW password changer" za 64bitni sistem koji sam našao na adresi
http://ca.mup.gov.rs/download.htmlhttp://ca.mup.gov.rs/download.html

Kao peto instalirao sam Java aplikaciju sa sajta: https://www.java.com/en/download/ da bih mogao da pokrenem poznati nam portal PU http://www.poreskauprava.gov.rs/e-porezi/informacije.htmlhttp://www.poreskauprava.gov.rs/e-porezi/informacije.html

a za sve ostalo na tom sajtu mogu samo reći "Srećno!"

Pozdrav


Darko
 
Poslednja izmena: 03.03.14 22:42 od Darkman.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
#2268
Odg: Elektronski potpis na ličnoj karti - iskustva pre 3 godina, 6 meseci Karma: 0
Pre svega pozdrav ekipi i adminu koji me je ničim izazvan ubacio u mašinu...

Elem, moje iskustvo govori da sve vezano za eusluge radi savršeno uz primenu sledećeg algoritma:

1. nov, sveže instaliran Win7 uz odgovarajuće drajvere i tzv. middle i lowsoftware
2. jedan certifikat, poželjno na eLK
3. korisiti ISKLJUČIVO VELIKA SLOVA kod unosa PINa i ne menjati ga NIPOŠTO
4. odmah posle uspešno završenog posla (predaje PPPPD, PPPDV ili ne dao bog - zakazivanja termina za vadjenje LK, pasoša, ili zamenu vozačke dozvole), obratiti se u najbliži Fight Club i isprazniti se na džaku ili slabijem sparing partneru
5. GOTO 1

Za korisnike legendarnog ISSP sistema (budžetski korisnici - škole i slično), potreban je korak
4.1 izderati se na pomoćno osoblje, sekretaricu ili đake sutradan pre početka kafenisanja

Generalno, loše zamišljen a još gore izveden sistem, bespotrebno komplikovan i u konstantnim promenama. Čak i meni, koji sam svašta u životu video i koristio, trebao je čitav sat da prilagodim konfiguraciju da bi sve radilo. Naravno, pod MacOS i Linux pola stvari ne radi, a ona polovina koja radi - radi čudno...

Sve najbolje i hvala još jednom na razmeni mišljenja!
 
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
#2269
Re:Odg: Elektronski potpis na ličnoj karti - iskustva pre 3 godina, 6 meseci Karma: 1
Hi, Drnesha,

Ako si i ti imao muke oko e-šta-nam-radi-država, Darko oko ovoga proveo vreme, za njega neuobičajeno, moj IT muž-jedinac, koji je uradio sve isto kao i Darko (moram da proverim još jednuj stvar, pa javljam rezultat), takođe se mučio sa Javom u kombinaciji sa Windows7 i Paragrafom - neće Java da radi jer je Paragraf instaliran (od strane Paragrafovog instalatera) tako da Java ne radi i sa tog računara ne mogu da se kačim na PU, ja sam se uzalud osećala neadekvatnom u prevazilaženju svih problema, koji su me mučili ovih dana, iako ni ja nisam baš analfabeta što se tiče računara - sto puta najmanje sam otvorila kućište i usisala pažljivo slot po slot ...

Na računaru na kojem je XP, radi lična karta od klijenta, koji nije menjao šifru, moja, posle treće deblokade radi, a od jednog klijenta, u istim uslovima, ni posle četvrte deblokade ne radi...

Koji IT stručnjak može da kaže o čemu se radi? MUP kaže da je problem u portalu Poreske, tehnička podrška Poreske kaže: vreme čekanja duže od tri minuta! Inače, ta tehnička podrška - Call centar radi od 9 do 18, a Poreska nas je srećno i veselo obavestila da poreske prijave možemo podnositi od 5 ujutro do ponoći...

I, uopšte, koga god od nadležnih nešto pitam, taj počne da mi objašnjava da su dobre strane tenka prednja i zadnja, a da meni nešto fali, ali onako snishodljivo, da me ne uvredi, jer on ipak zna da je moj ugao gledanja, kao računovođe, 17 stepeni... A najslađi su kad počnu da traže u propisima kolike su kazne za one, koji u prelaznom periodu nisu podneli elektronske poreske prijave ...

U svakom slučaju, kad dođe do Lidder-a, sve prosto klizi, a ovo ostalo ćemo odraditi kao dugu i hladnu zimu bez grejanja - smrzavamo se, kukamo, a na proleće se ni ne sećamo lanjskog snega...

Ali, brate, mnogo su ovo nestručno, trapavo i aljkavo osmislilki i "implementirali" xa, xa, xa...To vidim i ja, iz tih mojih 17 stepeni

Drnesha, ne menjaj kanal, super ti je avatar, Darkmanu i ostalim Lidder-ima pozdrav!
 
qui bene distinguit bene facet 011/3514-570 064/3718-169 (za konsultacije, koje naplaćujem)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Idi na vrhStranica: 1
Moderatori: HelpDesk